David Lara
Dinàmics de grups
Dinàmica 1: Les meves 5 característiques. 23/Set/2013
Objectiu:
Conèixer als demés
Tipus:
Tècnica de coneixement mutu
Durada: 30 min
Nº de persones: Kevin Solivellas, Sandra Baronat, Oriol Torres, Dipu Kanth, Luis Miguel
Lorenzana, Jaume Ibañez, Alejandro Lujan, David Lara ( jo).
Material necessari: Paper i bolígraf.
Desenvolupament: Ens em assentat en una
rotllana i em escrit 5 característiques en un full, em doblegat el
full i l’hem barrejat amb el dels altres companys. Em triat a un, que a sigut el que ha agafat el primer paper, l’Alejandro Lujan, cuan s’endevinava
qui era el que
havia sortit el seu paper tenia que agafar un altre, i així fins que em sortit
tots. Les meves 5 característiques són:
1.-No tinc gens de
vergonya.
2.-Sóc ros/a
3.-Sóc bastant descarat.
4.-Faig bastantes faltes d’ortografia.
5.-Vaig néixer a Calella.
Avaluació: En un principi m’ha donat una mica de vergonya al donar-me conta de que no s’havia el que posar ja que qui em coneix millor que jo? La gracia ha sigut trobar el que dir pero sense
que sapiguesin
qui era, com per exemple una de les meves característiques era que sóc ros pero clar erem cuatre rosos. Ha estat molt graciós cuan hi havia algún que posava característiques molt llogiques. Ha estat
molt bé ja que m’ha servit per coneixrem mes a mi i per coneixre als demes.
Dinàmica 2.Questionari curiós.
30/Set/2013
Objectiu: Conèixer als demés
Tipus de dinámica: Tècniques de coneixement mutu
Durada: 40 min.
Nº de persones: 28 persones/ tota la clase.
Material necessari: Questionari i boli
Desenvolupament: Ens em tingut que repartir per el gimnàs i anar-nos juntant per
parelles per
omplir el questionari seguent:
1.-Toqui un instrument
musical. Kevin Solivellas.
2.-Que mai hagi sortit
d’Espanya. Oscar Mejias.
3.-Que va néixer fora
d’aquesta prvíncia. Alejandro R.
4.-Que li agradin els
mateixos esports que a mi. Sara Marquez.
5.-Que hagi llegit un
llibre en les dues ultimes setmanes. Oscar Mejias.
6.-Que faci col·lecció de
segells. ----
7.-Que el seu aniversari
sigui el mateix mes que jo. Dipu
8.-Que tingui el mateix
número de germans i germanes que jo. Ivan Ramirez.
9.-Que calci el mateix
número de peu que jo. Martin Martinez.
10.-Que el color favorit
sigui el mateix que jo. Alex Gimenez.
11.-A qui li agradi el
mateix programa de televisió que a mi. Jan
12.- Que no hagi trencat
mai un plat ni un got. Salvador
13.-Que tingui els ulls
del mateix color que jo. Sandra Baronat.
14.-Que el seu segon
cognom comenci amb la mateixa lletra que el meu segon. ---
15.-Qui el seu color
preferit sigui el vermell. Sara Marquez.
16.-A qui li agradin més
les matemàtiques que la historia. Ricard Martinez.
17.- A qui li el nom
comenci per la mateixa lletra que el meu. David S
18.-A qui m’agradaria
conèixer més a fons. Salvador
19.-Qui mai hagi cambiat
devivenda. Meritxell Xapellí.
20.-A qui li agradi el
cinema d’aventures. Albert Torres
21.-Que el seu pare es
digui com el meu. ----
22.-Que li agradi la
música que a mi m’agrada. Joan Gimenez.
23.-Que li agrada
l’opera. Ivan.
24.-Que no fumi. Jaume
Ibañez.
25.-Que li agradi el camp
i la natura. Oriol Torres.
Avaluació: No he tingut cap problema en realizar aquesta
dinámica ja que no sóc molt vergonyos. En un principi m’ha semblat una mica
ridícul ja que es un joc que també
utilitzen nens de 1è d’ESO, tot i que després m’en he oblidat i m’ho he pasat
bastant bé. Tot i considerar-lo un joc infantil m’he relaxat, m’ho he passat bé i m’ha ajudat
bastant a trencar el gel amb els companys, ja que una ajuda mai ve malament.
Dinàmica 3: Confiança plena. 7/10/2013
Objectiu: Guanyar confiança amb els companys.
Tipus de dinámica: Tècniques de confiança.
Durada: Activitat 1: 10 min.
Activitat 2: 15min.
Nº de persones:
Activitat 1:
Tres parelles:
Kevin Solivelles, Dani
martin, Adrian Izquierdo.
Activitat 2:
Una parella: Adrian
Izquierdo.
Un grup de quatre
persones:
Adrian Izquierdo, Dani
Martin, Salvador
Material necessari:
Activitat 1: Nomes el nostre cos.
Activitat 2: Obstacles.
Desenvolupament:
Activitat 1: Consisteix
en posarse un davant de l’altre i deixar-se caure, de manera que l’altre t’agafi.
Activitat 2: La activitat
2 es basa en dos parts: La primera és; en parelles un tenca els ulls i l’altre
es posa derrera dirigint-lo, i la segona part és; en grups de cuatre ens coloquem
en fila india els tres de devant tanquen els ulls i el darrer els guía amb uns signes anteriorment acordats.
Evolució:
Activitat 1: Amb la
primera parella, Kevin Solivelles, estaba bastant tranquil ja que fa temps que
ens coneixem, la nostra masa corporal és semblant i tenim comfiança. Amb la
segona parella, Dani Martin, també estaba tranquil menys que en el primer cas ja
que amb en Dani no ens coneixiem però tranquil ja que tenim una masa corporal
semblant. Amb la tercera persona, Adrian Izquierdo, ha sigut amb el que pitjor
ho he passat ja
que ni ens coneixiem, i tenim una masa corporal diferent ja que ell es bastant
més prim que jo i tenia por de caure tot i que al final tot a sortit bé.
Activitat 2: En la
primera part, amb l’Adrian Izquierdo, he començat bastant
insegur tot i que al cap de l’estona
m’he relaxat ja que he notat que em conduia bé. En la segona part, amb l’Adrian,
en Dani i en Salvador, ha sigut desastrosa ja que cada cop estava mes insegur,
cuan el “tren” el portava l’Adrian estava més tranquil, ja que al anar en
parelles ha sortit tot bé, però ni en Salva ni en Dani interpretaven i
donaven bé les ordres així que la meva inseguretat
augmentava per moments. Ens em xocat amb un grup cuan jo anava devant, això ha
influit en la meva inseguretat. Anar a cegues és més difícil del que pensaba.
Dinàmica 4. Vertader o fals. 14/10/2013
Objectiu: Coneixre’ns entre nosaltres i endevinar les veritats i les mentides.
Tipus de Dinàmica: Tècniques de coneixement mutu.
Durada: 37 min.
Nº de persones: Morat, Jan, Meritxell, Carlos, Dani, Jaume, Salva i jo.
Material necessari: Paper I bolígraf.
Desenvolupament: Ens em sentat tots en rotllana i em escrit en un full 5 veritats o
mentides nostres les em tingut que llegar i els del nostre grup han tingut que
endivinar si son veritat o mentida.
Les meves 5 mentides o
veritats són:
1.-Odio els
cavalls. Fals.
2.-Sóc molt
tolerant. Vertader.
3.-Sóc molt mentider.
Vertader.
4.-M’agrada el futbol.
Fals.
5.-Porto una motxilla
tronja. Fals.
Han
endevinat les
característiques 4 i 5.
Avaluació: Doncs ha sigut molt divertit ja que mes o menys
ens coneixem de clase i tenim una percepció uns dels altres i aquesta dinàmica ens ha demostrat si el que creiem dels altres era
cert o no. Però
com ja vaig dir a la practica 1 el més complicat es coneixre’s a un mateix. També
ha sigut complicat posar-nos d’acord ja que teniem que pendre una decisió unánime per dir-li
al que llegia i
que ens dies si era cert o no. Sobre tot em rigut molt.
Dinàmica 5. Puenting amb els peus
a terra. 21/10/2013
Objectiu: Comfiança en els companys i equilibri.
Tipus de Dinàmica: Tècniques de coneixement mutu i comfiança.
Durada:
Activitat 1: Puenting amb
els peus a terra.
15min.
Activitat 2: L’oruga.
7min.
Nº de persones:
Activitat 1: L’activitat
1 esta formada
per dues parts una en la cual erem un grup de 6 ( Sandra, Kevin, Carlos, Oscar,
Meritxell i jo) i una segona part on erem un grup de 12 ( Sandra, Kevin,
Carlos, Oscar, Meritxell, Alejandro Lujan, Ricard, Albert Lopez, Jaume, Oriol i
jo)
Activitat 2: Sandra,
Kevin, Carlos, Oscar, Meritxell, Alejandro Lujan, Ricard, Albert Lopez, Jaume,
Oriol i jo
Material necessari: El nostre cos.
Desenvolupament:
Activitat 1: Consisteix en posar-nos en
rotllana posant a un de nosaltres al mitg, la seva funció es posar-se recte com
si fos un taulo y deixar-se caure i portar per els del voltant, i la funció
dels que formen la rotllana consisteix en empenyar i no deixar caure al que
esta al mitg.
Activitat 2: Consisteix
posar-nos tots en fila i seure a la faldilla del que tenim derrera i mourens,
de manera que hem de coordinar-nos per fer els moviments a l’hora.
Avaluació:
Activitat 1: Amb el
primer grup he estat mes tranquil i més comfiat ja que els integrants erem més tranquils
bueno més que tranquils més controlats. Amb el segon grup he estat més nervios
y descomfiat ja que ens ha tocat amb un grup més bestia y això sota el meu punt
de vista entorpia la nostra dinámica, però bueno, el resultat ha sigut que crec que ningún
de nosaltres s’ha sentit agust i ja que empenyien molt fort al que estava al
mitg la Sandra s’ha trencat el dit petit.
Activitat 2: La veritat
es que aquest joc ha sigut bastant complicat ja que aguantar el equilibri i
sobre tot moure els peus coordinan’t-nos ja que teniem tots els peus molt
junts. Realment no m’he sentit comode en ningun momento ja que amb el altre
grup no m’entenia i a sobre m’ha tocat seure sobre l’Oriol Torres que no te molta bona higiene corporal
i m’ha molestat bastant l’olor.
Dinàmica 6.Relaxació.
28/10/2013
Objectiu: Relaxar-se.
Tipus de Dinàmica: Tècniques de coneixement mutu .
Durada: 35 min.
Nº de persones: Tota la classe.
Material necessari: Radiocasset.
Desenvolupament: Ens em estirat, em tencat els ulls i seguint
les instruccións del professor ens em relaxat. Primer em tencat els ulls , em
respirat fons I em deixat la ment en blanc. I després em fet uns moviments per
relaxer braços y cames.
Avaluació: Ha sigut molt relaxant. Els primers 5 minuts han
sigut una mica desconcertants ja que havia participat a
meditacions pero mai a clase, després m’he deixat portar i
m’he relaxat completament fins el punt en el que he deixat de banda que estàvem a clase. Aquesta practica m’ha recordat a la
meditació per la forma i la relaxació que he sentit m’ha recordat a una sesió
de reiki. El que també m’ha recordat al reiki ha sigut cuan em colocat les mans
al pit i a sota el melic com ficant-les als xacras. M’agradaria repetir.
Dinàmica 1.Il·lusions optiques. 11/11/2013
Objectiu: Observar les diferents perspectives que poden tenir varies persones utilitzant una mateixa imatge.
Tipus de Dinàmica: Tècniques de autoconeixement.
Durada: 20 min.
Nº de persones: Individual.
Material necessari: Imatges d’il·lusions optiques.
Desenvolupament: Teniem que observar les diferents il·lusions optiques i o bé posar en comú el que trovabem o acatar la pregunta que hi havia a d’alt i posar-ho en comú amb la classe.
1ª fitxa.- Jo veia un a dona jove, una ploma, foc, un riu, una jaqueta de pels, un cel de nit, i un aguila, mentre que els meus companys veien una senyora gran i un home.
2ª fitxa.-
1ª imatge: Veia 5 potes.
2ª imatge: Veia un anec, un dofi, un ós formiguer, una mongeta blanca i un conill. Mentre que els demés veien un monjo rezan i un bebe de fantasma ( casper).
Avaluació: Doncs realment m’ha sorpres molt les diferents perspectives que poden treure diferents individus d’una mateixa imatge i encara m’ha sorpres mes com amb una imatge estatica com la de les potes de l’elefant la ment no pot identificar exactament el que tu realment vols averiguar, ha sigut desconcertant com amb la mateixa imatge un podia veure un ocell mentres que un altre amb la mateixa fotografia veia una dona.
La meva il·lusió optica:
En aquesta imatge puc observar diferents coses:
-Un senyor i una senyora grans miran’t-se.
- Dos mariachis un tocant la guitarra i l’altre mirant al que toca la guitarra.
-Un foco a la part superior.
-Una dona a un pati interior ( imagino) asseguda al sortint d’una finestra que fa arcada.
Dinàmica 2.La NASA. 25/11/2013
Objectiu: Observar les diferents perspectives de cada individu.
Tipus de Dinàmica:
Durada: 45 min.
Nº de persones: Tenia una part individual i un altre grupal; en el grup erem la Meritxell, l’Oscar Prior, en Dani i jo.
Material necessari: Full on està l’historia que segueixes i el recuadre que tens que omlenar.
Desenvolupament:Primer hem hagut de llegir el text per ficar-nos en situació, seguidament hem hagut d’escollir els elements que per supervivencia escolliriem, i per acabar hem posat en comú el material que haviem escollit i em elavorat una llista entre tots enumerant perprioritat de 1 al 15. La fitxa és la seguent:
Avaluació: M’ha sorpres molt el fet de que entre nosaltres cambies relativament el material que hauriem d’escollir en aquesta situació i que dins de la mateixa fitxa hi haguesin materials com una bruixola magnetica, per enganyar-nos, ja que a la lluna es inservible. També m’ha impactat molt el fet de que segons la correcció de l’exercici m’equivoques tant en les prioritats del material ja que em consider-ho bastant bo com a supervivent encara que això m’hagi questionat, aquesta part és la que per dir-ho d’alguna manera menys m’ha agradat de la dinamica, però no per una questió teorica sinó per una questió d’orgull.
Dinàmica 3.La imatge del meu jo. 2/12/2013
Objectiu: Observar la diferencia del que tu creus que ets i com et veuen a com realment es i com t’identifiquen.
Tipus de Dinàmica: Tècniques d’auntononeixement.
Durada: 22 min.
Nº de persones: Una part individual i una altre grupal; en el grup herem en David S., en Ricther, en Kevin, l’Oscar Mejias i jo.
Material necessari: La fitxa que hi ha a continuació.
Desenvolupament: Primer hem tingut que contestar unes preguntes segons la fitxa, el que pensavem sobre nosaltres i sobre els demés, i després hem ficat en comú les nostres perspectives primer explicavem les preguntes 1, 2 i 3, i seguidament els companys ens explicaven la seva resposta 4 i per que l’havien respost així. Les preguntes amb les seves respectives respostes són:
1.- Amb quin dibuix t’identifiques més? Per que? M’identifico més amb el dibuix numero 3 ja que soc un gran amant de la natura i els animals.
2.- Com creus que et veuen els altres? Per que? Crec que hem veuen com el numero 3 t6ambé ja que per exemple a la hipica hem veuen amb els caballs, gossos, etc.
3.- Com voldria que em veiesin els demés? Per que? M’agradaria que hem veiesin com el 3 i el 20 soc amable, molt sociable i a la vegada magraden molt els animals i la natura.
4.- Amb quin dibuix identificu els membres del meu grup? Per que?
Richter: L’identificu amb el numero 4 ja que li agrada molt l’esport i sobre tot les arts macials.
Kevin: L’identifico amb el numero 14 ja que sempre hem pregunta coses i s’ho questiona gairebé tot.
Oscar: L’identifico amb el numero 28 ja que sempre riu d’ell, de les coses que diu, o dels demés.
David S.: L’identifico amb el numero 23 ja que el veig una mica egocentric i inflexible en les seves idees.
Després hem tingut la part en la que els companys deien amb quin numero t’identificavan, que m’han dit el seguent:
David S.: m?identifica amb el numero 3 ja que s’ha fixat amb la meva relació amb els animals a l’hipica.
Oscar Mejias: M’identifica amb el numero 32 ja que soc lluitador per reflexar les meves idees i els meus objectius.
Richter: M’identifica mab el numero 33 ja que m’agrada molt la musuca i toco el berembau ( un instrument de capoeira, aquell que sembla un arc ).
Kevin: M’identifica amb el numero 30 ja que diu que sempre l’estic renyant.
La fitxa es la seguent:
Avaluació: Doncs la veritat es que la presencia d’en david S ha condicionat una mica la meva practica pero tot hi això m’ha agradat molt saber que pensen de mi les persones amb les que he comencat a tenir amistat. La identificació d’en Kevin m’ha fet riure molt, la d’en Richter m’ha agradat però ja pensava que seria aquesta, i la que realment m’ha sorpres ha sigut la de l’Oscar ja que es veu bastant clar que per el meu carácter deixo clars els meus objectius i les meves idees però m’ha sorpres que ho sapigues identificar i que ho reflexes a la dinamica.
Dinàmica 4.Els quatre quadrats. 9/12/2013
Objectiu: Buscar una cooperació grupal.
Tipus de Dinàmica: Tècniques per prendre decisións en grup.
Durada: 20 min.
Nº de persones: Grup “individual” ( Meritxell, Carlos Pabón, Jan i jo ) i posada en comú amb tota la clase.
Material necessari: Retalls de paper que unint-los formin 4 quadrats o bé un per persona.
Desenvolupament: Per começar ens hem dividit en grups, a cada grup se li han donat una serie de retalls que combinant-los d’una manera especifica formaven un quadrat perfecte. Hem fet dues tandes cronometrades i hem tingut que crear una taula on consten els temps de cada grup en el primer i el segon intent. La taula es la següent:
Grups
|
Temps primer intent
|
Temps segon intent
|
Oscar…
|
2’ 20”
|
30”
|
Albert Lopez…
|
8’ 30”
|
26”
|
Jan…
|
4’
|
56”
|
Dani…
|
6’ 10”
|
2’
|
Sandra…
|
4’ 10”
|
45”
|
Avaluació: Doncs la dinàmica m’ha posat bastant nerviós ja que el nostre maxim objectiu era acabar de completar els quatre quadrats, i encara que jo no sóc molt competitiu es un objectiu que sense saber-ho t’exigeixes. Per una altre part en el primer intent he estas més nervios ja que no saps del tot com funciona el joc i no estas familiaritzat amb les peces, i en el segon també estas nervios ja que en el meu cas buscava les peçes amb les que havia fet el cuadrat anteriorment.
Dinàmica 5.Guanyar el maxim possible. 16/12/2013
Objectiu: Prendre decisions en grup.
Tipus de Dinàmica: Tècniques per prendre decisións en grup.
Durada: 38 min.
Nº de persones: Meritxell, Sandra, Oscar Mejias, Alejandro richter, Kevin i jo.
Material necessari: Targetes de colors (retalls de paper).
Desenvolupament: En primer lloc ens hem separat per grups i ens ha donat 4 tarjetes I un recuadre. En el recuadre formulava els posibles resultats de les targetes si es treien 3 vermelles -100 punts i així amb totes les combinacións posibles ja que herem 4 grups. Hem tingut que elaborar una taula amb els punts que ens pertanyien a cada partida, que és la següent:
Partides
|
Sandra
|
Riki
|
Oscar Prior
|
CHARLY
|
1
|
-200
|
-200
|
+200
|
+200
|
2
|
-100-10
|
-100
|
-100
|
-100
|
3
|
-100
|
-100
|
-100
|
-100
|
4
|
+100
|
+100
|
-300
|
+100
|
5
|
-100
|
-100
|
-100
|
-100
|
6x2
|
+100x2=+200
|
-300x2=-600
|
+100x2=200
|
+100x2=200
|
7
|
+200
|
-200
|
+200
|
-200
|
8
|
-100
|
-100
|
-100
|
-100
|
9
|
-100
|
-100
|
-100
|
-100
|
10x20
|
+100x20=2000
|
-300x20=-6000
|
+100x20=2000
|
+100x20=2000
|
Total Puntuació
|
+1790
|
-7400
|
+1800
|
+1800
|
Avaluació: Ha sigüt bastant emocionant ja que sempre intentavem pensar la tarjeta que treurien els demés i el moment en que ens “ hem posat dacord” ha sigut molt bo ja que parlaben una cosa i sempre feiem la contraria. Aquesta dinàmica m’ha agradat molt ja que et fa utilitzar la malicia, el cervell i et fica en la situació de negoci, a mi em recorda com si fossim empreses en competencia i volguesim quedar d’acord amb algu però despres fesim el contrari per tal de sortir guanyant, m’ha fet riure molt. Per el moment m’ha semblat la més divertida ja que desperta els nostres instints basics.
Dinàmica 1: Les meves 5 característiques.23/Set/2013
Objectiu: Conèixer als demés
Tipus:Tècnica de coneixement mutu
Durada: 30 min
Nº de persones: Kevin Solivellas, Sandra Baronat, Oriol Torres, Dipu Kanth, Luis Miguel Lorenzana, Jaume Ibañez, Alejandro Lujan, David Lara ( jo).
Material necessari: Paper i bolígraf.
Desenvolupament:Ens em assentat en una rotllana i em escrit 5 característiques en un full, em doblegat el full i l’hem barrejat amb el dels altres companys. Em triat a un, que a sigut el que ha agafat el primer paper, l’Alejandro Lujan, cuan s’endevinava qui era el que havia sortit el seu paper tenia que agafar un altre, i així fins que em sortit tots. Les meves 5 característiques són:
1.-No tinc gens de vergonya.
2.-Sóc ros/a
3.-Sóc bastant descarat.
4.-Faig bastantes faltes d’ortografia.
5.-Vaig néixer a Calella.
Avaluació: En un principi m’ha donat una mica de vergonya al donar-me conta de que no s’havia el que posar ja que qui em coneix millor que jo? La gracia ha sigut trobar el que dir pero sense que sapiguesin qui era, com per exemple una de les meves característiques era que sóc ros pero clar erem cuatre rosos. Ha estat molt graciós cuan hi havia algún que posava característiques molt llogiques. Ha estat molt bé ja que m’ha servit per coneixrem mes a mi i per coneixre als demes.
Dinàmica 2.Questionari curiós. 30/Set/2013
Objectiu:Conèixer als demés
Tipus de dinámica: Tècniques de coneixement mutu
Durada: 40 min.
Nº de persones: 28 persones/ tota la clase.
Material necessari: Questionari i boli
Desenvolupament: Ens em tingut que repartir per el gimnàs i anar-nos juntant per parelles per omplir el questionari seguent:
1.-Toqui un instrument musical. Kevin Solivellas.
2.-Que mai hagi sortit d’Espanya. Oscar Mejias.
3.-Que va néixer fora d’aquesta prvíncia. Alejandro R.
4.-Que li agradin els mateixos esports que a mi. Sara Marquez.
5.-Que hagi llegit un llibre en les dues ultimes setmanes. Oscar Mejias.
6.-Que faci col·lecció de segells. ----
7.-Que el seu aniversari sigui el mateix mes que jo. Dipu
8.-Que tingui el mateix número de germans i germanes que jo. Ivan Ramirez.
9.-Que calci el mateix número de peu que jo. Martin Martinez.
10.-Que el color favorit sigui el mateix que jo. Alex Gimenez.
11.-A qui li agradi el mateix programa de televisió que a mi. Jan
12.- Que no hagi trencat mai un plat ni un got. Salvador
13.-Que tingui els ulls del mateix color que jo. Sandra Baronat.
14.-Que el seu segon cognom comenci amb la mateixa lletra que el meu segon. ---
15.-Qui el seu color preferit sigui el vermell. Sara Marquez.
16.-A qui li agradin més les matemàtiques que la historia. Ricard Martinez.
17.- A qui li el nom comenci per la mateixa lletra que el meu. David S
18.-A qui m’agradaria conèixer més a fons. Salvador
19.-Qui mai hagi cambiat devivenda. Meritxell Xapellí.
20.-A qui li agradi el cinema d’aventures. Albert Torres
21.-Que el seu pare es digui com el meu. ----
22.-Que li agradi la música que a mi m’agrada. Joan Gimenez.
23.-Que li agrada l’opera. Ivan.
24.-Que no fumi. Jaume Ibañez.
25.-Que li agradi el camp i la natura. Oriol Torres.
Avaluació: No he tingut cap problema en realizar aquesta dinámica ja que no sóc molt vergonyos. En un principi m’ha semblat una mica ridícul ja que es un joc que també utilitzen nens de 1è d’ESO, tot i que després m’en he oblidat i m’ho he pasat bastant bé. Tot i considerar-lo un joc infantil m’he relaxat, m’ho he passat bé i m’ha ajudat bastant a trencar el gel amb els companys, ja que una ajuda mai ve malament.
Dinàmica 3: Confiança plena. 7/10/2013
Objectiu: Guanyar confiança amb els companys.
Tipus de dinámica: Tècniques de confiança.
Durada: Activitat 1: 10 min.
Activitat 2: 15min.
Nº de persones:
Activitat 1:
Tres parelles:
Kevin Solivelles, Dani martin, Adrian Izquierdo.
Activitat 2:
Una parella: Adrian Izquierdo.
Un grup de quatre persones:
Adrian Izquierdo, Dani Martin, Salvador
Material necessari:
Activitat 1: Nomes el nostre cos.
Activitat 2: Obstacles.
Desenvolupament:
Activitat 1: Consisteix en posarse un davant de l’altre i deixar-se caure, de manera que l’altre t’agafi.
Activitat 2: La activitat 2 es basa en dos parts: La primera és; en parelles un tenca els ulls i l’altre es posa derrera dirigint-lo, i la segona part és; en grups de cuatre ens coloquem en fila india els tres de devant tanquen els ulls i el darrer els guía amb uns signes anteriorment acordats.
Evolució:
Activitat 1: Amb la primera parella, Kevin Solivelles, estaba bastant tranquil ja que fa temps que ens coneixem, la nostra masa corporal és semblant i tenim comfiança. Amb la segona parella, Dani Martin, també estaba tranquil menys que en el primer cas ja que amb en Dani no ens coneixiem però tranquil ja que tenim una masa corporal semblant. Amb la tercera persona, Adrian Izquierdo, ha sigut amb el que pitjor ho he passat ja que ni ens coneixiem, i tenim una masa corporal diferent ja que ell es bastant més prim que jo i tenia por de caure tot i que al final tot a sortit bé.
Activitat 2: En la primera part, amb l’Adrian Izquierdo, he començat bastant insegur tot i que al cap de l’estona m’he relaxat ja que he notat que em conduia bé. En la segona part, amb l’Adrian, en Dani i en Salvador, ha sigut desastrosa ja que cada cop estava mes insegur, cuan el “tren” el portava l’Adrian estava més tranquil, ja que al anar en parelles ha sortit tot bé, però ni en Salva ni en Dani interpretaven i donaven bé les ordres així que la meva inseguretat augmentava per moments. Ens em xocat amb un grup cuan jo anava devant, això ha influit en la meva inseguretat. Anar a cegues és més difícil del que pensaba.
Dinàmica 4. Vertader o fals. 14/10/2013
Objectiu: Coneixre’ns entre nosaltres i endevinar les veritats i les mentides.
Tipus de Dinàmica: Tècniques de coneixement mutu.
Durada: 37 min.
Nº de persones: Morat, Jan, Meritxell, Carlos, Dani, Jaume, Salva i jo.
Material necessari: Paper I bolígraf.
Desenvolupament: Ens em sentat tots en rotllana i em escrit en un full 5 veritats o mentides nostres les em tingut que llegar i els del nostre grup han tingut que endivinar si son veritat o mentida.
Les meves 5 mentides o veritats són:
1.-Odio els cavalls. Fals.
2.-Sóc molt tolerant. Vertader.
3.-Sóc molt mentider. Vertader.
4.-M’agrada el futbol. Fals.
5.-Porto una motxilla tronja. Fals.
Han endevinat les característiques 4 i 5.
Avaluació: Doncs ha sigut molt divertit ja que mes o menys ens coneixem de clase i tenim una percepció uns dels altres i aquesta dinàmica ens ha demostrat si el que creiem dels altres era cert o no. Però com ja vaig dir a la practica 1 el més complicat es coneixre’s a un mateix. També ha sigut complicat posar-nos d’acord ja que teniem que pendre una decisió unánime per dir-li al que llegia i que ens dies si era cert o no. Sobre tot em rigut molt.
Dinàmica 5. Puenting amb els peus a terra. 21/10/2013
Objectiu: Comfiança en els companys i equilibri.
Tipus de Dinàmica: Tècniques de coneixement mutu i comfiança.
Durada:
Activitat 1: Puenting amb els peus a terra.
15min.
Activitat 2: L’oruga.
7min.
Nº de persones:
Activitat 1: L’activitat 1 esta formada per dues parts una en la cual erem un grup de 6 ( Sandra, Kevin, Carlos, Oscar, Meritxell i jo) i una segona part on erem un grup de 12 ( Sandra, Kevin, Carlos, Oscar, Meritxell, Alejandro Lujan, Ricard, Albert Lopez, Jaume, Oriol i jo)
Activitat 2: Sandra, Kevin, Carlos, Oscar, Meritxell, Alejandro Lujan, Ricard, Albert Lopez, Jaume, Oriol i jo
Material necessari: El nostre cos.
Desenvolupament:
Activitat 1: Consisteix en posar-nos en rotllana posant a un de nosaltres al mitg, la seva funció es posar-se recte com si fos un taulo y deixar-se caure i portar per els del voltant, i la funció dels que formen la rotllana consisteix en empenyar i no deixar caure al que esta al mitg.
Activitat 2: Consisteix posar-nos tots en fila i seure a la faldilla del que tenim derrera i mourens, de manera que hem de coordinar-nos per fer els moviments a l’hora.
Avaluació:
Activitat 1: Amb el primer grup he estat mes tranquil i més comfiat ja que els integrants erem més tranquils bueno més que tranquils més controlats. Amb el segon grup he estat més nervios y descomfiat ja que ens ha tocat amb un grup més bestia y això sota el meu punt de vista entorpia la nostra dinámica, però bueno, el resultat ha sigut que crec que ningún de nosaltres s’ha sentit agust i ja que empenyien molt fort al que estava al mitg la Sandra s’ha trencat el dit petit.
Activitat 2: La veritat es que aquest joc ha sigut bastant complicat ja que aguantar el equilibri i sobre tot moure els peus coordinan’t-nos ja que teniem tots els peus molt junts. Realment no m’he sentit comode en ningun momento ja que amb el altre grup no m’entenia i a sobre m’ha tocat seure sobre l’Oriol Torres que no te molta bona higiene corporal i m’ha molestat bastant l’olor.
Dinàmica 6.Relaxació. 28/10/2013
Objectiu: Relaxar-se.
Tipus de Dinàmica: Tècniques de coneixement mutu .
Durada: 35 min.
Nº de persones: Tota la classe.
Material necessari:Radiocasset.
Desenvolupament: Ens em estirat, em tencat els ulls i seguint les instruccións del professor ens em relaxat. Primer em tencat els ulls , em respirat fons I em deixat la ment en blanc. I després em fet uns moviments per relaxer braços y cames.
Avaluació: Ha sigut molt relaxant. Els primers 5 minuts han sigut una mica desconcertants ja que havia participat a meditacions pero mai a clase, després m’he deixat portar i m’he relaxat completament fins el punt en el que he deixat de banda que estàvem a clase. Aquesta practica m’ha recordat a la meditació per la forma i la relaxació que he sentit m’ha recordat a una sesió de reiki. El que també m’ha recordat al reiki ha sigut cuan em colocat les mans al pit i a sota el melic com ficant-les als xacras. M’agradaria repetir.
No hay comentarios:
Publicar un comentario